avatar Gijs GilisGijs Gilis    23 dec 2021, 17:39    0   

Na talrijke vertragingen, voornamelijk veroorzaakt door corona, begint de in 2020 door Triumph en Bajaj ondertekende samenwerkingsovereenkomst wellicht vruchten af te werpen. Wat wilden Bajaj en Triumph ook alweer van elkaar? In de fabrieken van de Indiase reus zouden Triumph-motorfietsen met een kleine cilinderinhoud worden gebouwd. En het zou weleens kunnen zijn dat de eerste vrucht van de samenwerking ergens in de komende maanden gepresenteerd gaat worden.

Engineering in Engeland, bouw in India

De technische basis is volgens Indiase websites een Pulsar 250, een model dat al door Bajaj voor de Indiase markt is gebouwd. De Pulsar heeft als doel om het Royal Enfield heel erg moeilijk te maken. Volgens diezelfde Indiase bronnen zou de kleine Triumph een remake worden van de Trident 660 (op de foto een rendering door de grafische ontwerpers van het Indiase blog). Zoals al vaker is gebeurd in deze specifieke overeenkomsten, wordt de ontwikkeling en engineering gedaan in Engeland door Triumph, terwijl de bouw plaatsvindt in de ‘goedkopere’ Indiase fabrieken. Wanneer is de vraag, maar we gokken op Milaan 2022. Het kan ook zijn dat Triumph de Motorshow van New Delhi aangrijpt voor het debuut van de kleine retro.

Geef een antwoord