Komend weekend is het zover: op 22 en 23 april 2023 trappen we de eerste editie van ons Belgian Bike Weekend af in de Oktoberhallen. Een absolute totaalbeleving voor motorrijders, waar iedereen de kans krijgt om testritten te maken met de nieuwste modellen van de grootste merken. We overlopen in deze reeks graag even de motoren die merken zullen meebrengen naar Wieze, en waar jij – ja, jij daar! – dus mee aan de rol kan op en naast het asfalt. Vandaag op het menu: Indian Motorcycle!
Instappen – nu ja, wat heet… – doe je bij Indian aan boord van een Scout. Of je nu voor de stoere Scout Rogue, de met solozadel uitgedoste Scout Bobber of de klassieker gestijlde standaardversie van de Scout kiest, je krijgt sowieso een pareltje van een blok bij je aankoop. Het vloeistofgekoelde, 1.133 cc grote, 95 pk en 97 Nm sterke V-twinblok levert op elk van bovengenoemde machines een pittige acceleratie en bijbehorende sensaties. Een klassieke tellerpartij hint naar de legendarische voorouder van deze generatie, maar herbergt wel een USB-laadpunt om bijdetijds te blijven. Ga dat zien. En testrijden.
Als motoren van over de Plas genetisch gezien ergens in moeten uitblinken, laat het dan cruisen zijn. Lekker achterovergeschommeld in het zadel, een lekker hoog gelift stuur, een laag zwaartepunt én een stijl om ‘U’ tegen te zeggen. Dat is de succesformule waarop ook de Chief Dark Horse, Chief Bobber Dark Horse én de nagelnieuwe Sport Chief zijn geënt. Die laatste is de meest recente aanvulling op het gamma, pakt uit met een opgewaardeerd vering- en remmenpakket, en een knap kopkuipje. Onze Gijs mocht er onlangs nog mee aan de rol, maar volgende week is het jouw beurt!
De sportiefste kornuiten in de Indian-catalogus luisteren stuk voor stuk naar de naam FTR. Net zoals z’n broertjes beschikt ook de standaard FTR over een vloeistofgekoelde 1.203cc V-twin en een look die gebaseerd is op Indians FTR 750 flattrack-racer. Een bootlading carbon, Öhlins voor- en achteraan, een 4-inch touchscreen met navigatie én een bom van een motor in het vooronder? Dat moet de FTR R Carbon wel zijn! Indian brengt maar liefst twee van deze knapperds mee naar Wieze. Liever diezelfde 123 pk en 118 Nm in combinatie met een kleine nacelle, bellypan, een uitmuntende Brembo-setup en sportief lakwerk? Dan is de nagelnieuwe FTR Sport helemaal jouw ding. Indian brengt er maar liefst drie mee naar het BBW!
Een lange rit voor de boeg? Best wat bagage bij, geen zin in een windvlaag in je gezicht, maar wel om stijlvol over de wegen te flaneren? Dan grasduin je bij Indian Motorcycle het best even door de Bagger-cataloog. Daar tref je immers de laag gebouwde, met koffers en een kloek windscherm uitgedoste machines aan, met lucht- of vloeistofgekoeld blok aan boord – afhankelijk van je keuze. Die stuitert overigens tussen de retro-Amerikaans gestijlde Springfield, over de duistere Chieftain Dark Horse, tot de strak gepenseelde, lekker moderne Challenger Limited. Maak zeker even een ommetje op deze baggers!
Een luxueuze wagen op twee wielen. Zo zou je de Roadmaster nog het best kunnen omschrijven. Het summum aan touring-mogelijkheden, tot aan de nok gevuld met comfortsnufjes. Van het gigantische 7-inch touchscreen, over verwarmde handvatten en zadels, 135 liter aan bagageruimte, een hoogwaardige audioinstallatie tot die knoert van een Thunderstroke 116 V-twin in het frame. Smeer je kuiten al maar in, denk alvast over het perfecte plaatje om de soundtrack luister bij te zetten, en meld je vervolgens aan bij de stand van Indian op het BBW!
Indian Motorcycle brengt bovenstaande machines alvast mee naar het BBW, waar jij ze gedurende 15-20 minuten kan testrijden over door ons uitgestippelde routes. Aanmelden kan niet vooraf, dat gebeurt ter plaatse op de stand van het merk in kwestie. First come, first served! Wees zeker op tijd indien je een testrit wenst in te plannen! Tot dan?