avatar Jelle VerstaenJelle Verstaen    23 nov 2021, 15:00    0   

Aan de basis van de nieuwe Kawasaki Ninja H2 SX staat het Balanced Supercharged 998cc 4-in-lijn motorblok met 210 pk en maar liefst 137 Nm aan koppel. Er is nu meer koppel beschikbaar tussen 4.000 en 8.000 tpm en het blok voldoet aan de Euro5-normen zonder vermogen te verliezen. Ondanks deze vermogenswaarden is de Ninja H2 SX zuinig met brandstof. Het blok krijgt hulp van verschillende elektronische snufjes. Tractie- en launchcontrole, intelligent ABS, Engine Brake Control, geïntegreerde rijmodi, up/down quickshifter en Kawasaki’s Cornerning Management functie zijn standaard.

Als eerste Japanse motorfiets ooit is de nieuwe Kawasaki Ninja H2 SX voorzien van het Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) radarsysteem. De toevoeging van het radarsysteem brengt een aantal eigenschappen met zich mee, waaronder: Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning en Blind-Spot Detection.

Touren met radar

Voor wie al eens een langere rit ambieert, is het nodige comfort aan boord onontbeerlijk. Denk hierbij aan standaard handvatverwarming, keyless ignition, bandenspanningsmonitor en Vehicle Hold Assist. Wanneer de rijder tot stilstand is gekomen kan het VHA ingeschakeld worden door iets harder in de remmen te knijpen. Tijdens het wegrijden schakelt het systeem automatisch weer uit. Nieuwe zadels voor de rijder en bijrijder vergroten het zitcomfort.

Naast de essentiële informatie biedt het 6,5-duims tft-kleurenscherm ook het Kawasaki SPIN ‘screen in screen’-infotainment-systeem. SPIN stelt de rijder in staat om via Bluetooth of Wifi een smartphone te verbinden en zo tot wel 20 apps te gebruiken zoals navigatie, weersvoorspellingen, muziek, telefooncontacten en nog veel meer.

De styling is ook op meerdere punten vernieuwd. Zo is de radar aan de voorzijde volledig geïntegreerd in de kuip. Alle verlichting op de H2 SX zijn nu led, inclusief de dynamische bochtenverlichting. Het geheel is afgewerkt met Kawasaki’s revolutionaire laklaag die kleine krasjes uit zichzelf herstelt.

SE-model

De kers op de taart is de SE (Special Edition). Deze versie is voorzien van semi-actieve elektronische vering met SHOWA Skyhook. Dat systeem past continu de demping van de vering aan, om zo grip en comfort te bieden onder alle omstandigheden, en het ‘duiken’ tijdens het remmen te verminderen. Bovenop de semi-actieve vering is het SE-model uitgerust met Brembo Stylema-remklauwen voor nog betere remprestaties, een speciale kleurstelling en gepolijste wielen.

Beschikbaarheid

De nieuwe Ninja H2 SX en H2 SX SE staan eind februari bij de Kawasaki dealer in de showroom in de kleur ‘Emerald Blazed Green/Metallic Diablo Black/Metallic Graphite Gray’. Prijzen worden later bekend gemaakt.

Geef een antwoord