avatar Jelle VerstaenJelle Verstaen    14 nov 2022, 19:13    0   

Hoewel Voge al jaren produceert voor merken als BMW en Honda, is het merk nog steeds een relatieve nieuwkomer op onze markt. Op EICMA liet het merk zien dat er stevig aan de weg wordt getimmerd en stelde het opnieuw een pak nieuwigheden voor met eigenzinnige, Europees aandoende lijnen. Dat laatste hoeft niet te verwonderen, aangezien de machines stuk voor stuk werden ontworpen op ons continent. Goed nieuws voor wie nieuwsgierig is: onderstaande vierklapper komt in 2023 al naar ons land!

900DS

De Voge 900DS is een mijlpaal in de nog jonge geschiedenis van het merk: met z’n 895cc paralleltwin, die een vermogen van 96,5 pk bij 8.250 tpm en een koppel van 91 Nm bij 6.250 tpm genereert, is het de eerste ‘grote’ motorfiets van VOGE. 

De 900DS komt met een uitgebreide standaarduitrusting, met onder andere een verstelbare stuurdemper, een Brembo remsysteem, een quickshifter en een aluminium kofferset. Verder zijn ook het verstelbaar windscherm, volledige ledverlichting en zowel een USB- als een 12V-aansluiting inbegrepen in de basisprijs. De zadelhoogte bedraagt 825 mm en met de 20-liter tank is alvast een behoorlijke grote actieradius gegarandeerd. De Voge 900DS staat eind 2023 bij de dealers.

525DSX

Ook de nieuwe crossover van Voge kan rekenen op de troeven van het merk: avontuurlijke lijnen, een uitgebreide uitrusting en een polyvalent motorblok. De twee-in-lijn motor heeft een dubbele bovenliggende nokkenas, is vloeistofgekoeld en heeft een maximaal vermogen van 35 kW en is dus geschikt voor het A2-rijbewijs. De 525SX beschikt ook over twee rijmodi.

Het stalen buizenframe is gekoppeld aan een aluminium achterbrug. De Kayaba UPSD-voorvork heeft 145 mm veerweg, terwijl de monoshock met progressieve overbrenging kan rekenen op 155 mm. Er is ook gedacht aan een stukje offroadplezier: zo kunnen het ABS op het achterwiel en de tractiecontrole volledig uitgeschakeld worden. 

Een verstelbaar zadel behoort net zoals een aluminium kofferset tot de standaarduitrusting. De remmen shopte Voge bij Nissin, de banden bij Metzeler (19″/17″) en de ledmistlampen maken het plaatje af. Naast het 7″ LCD-kleurenscherm (met navigatiemogelijkheid) tref je een 12-volt én een USB-aansluiting. De VOGE 525DSX zal eind 2023 beschikbaar zijn.

125R 

Met een drooggewicht van 128 kg is de 125R één van de lichtste motoren in zijn segment. De korte wielbasis (1.310 mm) en de behapbare zadelhoogte (795 mm) moeten respectievelijk een kwiek stuurgedrag en voor iedere rijder toegankelijkheid garanderen. De 124,8 cc metende monocilinder produceert 14,1 pk bij 9.500 tpm en 12,1 Nm bij 8.000 tpm.

Het stalen trellisframe verbindt een UPSD-voorvork met een aluminium achterbrug. Het remsysteem met tweekanaals ABS, voorzien van staalomwonden remleidingen, grijpt vooraan een enkele 275 mm remschijf en achteraan één met een diameter van 220 mm.

Het LCD-kleurenscherm toont onder andere het brandstofniveau, het gemiddeld verbruik en de gekozen versnelling. Ook is er gedacht aan een USB-aansluiting. De volledige ledverlichting complementeert het scherpe uiterlijk, inclusief de compacte onder het motorblok geplaatste uitlaat. De VOGE 125R zal begin 2023 beschikbaar zijn.

SR4

De SR4 was de allereerste Voge-scooter die werd voorgesteld. De motorscooter wordt aangedreven door een 350cc vloeistofgekoelde ééncilinder met 28,5 pk en 30Nm. Met KYB veerelementen en een J.Juan remsysteem kiest Voge ook voor deze motorscooter voor kwalitatieve onderdelen van gerenommeerde merken. De SR4 is helemaal bij de tijd met tractiecontrole, ledverlichting rondom en zelfs een aan de voorzijde geïntegreerde camera. Onder het zadel van de SR4 kan je twee helmen kwijt in de 41,5l grote bagageruimte. De VOGE SR4 zal begin 2023 beschikbaar zijn.

Geef een antwoord