Nieuw: 2025 Indian Chief en PowerPlus 112-motor
Indian Motorcycle kondigt de 2025 Indian Chief line-up aan, met de introductie van de Sport Chief RT en Super Chief Dark Horse. Daarnaast heeft Indian haar PowerPlus-motorenfamilie uitgebreid naar de Chieftain en Roadmaster. De nieuwe 1.834cc vloeistofgekoelde V-twin is een rechtstreekse afgeleide van het motorblok dat gebruikt wordt in King of the Baggers.
2025 Indian Sport Chief RT
De Indian Sport Chief RT is in feite niets meer dan een rijkelijker uitgeruste Sport Chief. Zo krijgt de RT-versie waterdichte, afsluitbare en stijve zijtassen met 37 liter opbergruimte en een nieuw zadel. Het hart van de Sport Chief RT wordt gevormd door de Thunderstroke 116 (1.890cc) luchtgekoelde V-twin met 156 Nm koppel.
2025 Indian Super Chief Dark Horse
De Super Chief Dark Horse heeft een black-out styling, van spatbord tot spatbord, met glanzende lak en is nu verkrijgbaar in twee uitvoeringen, Limited en Dark Horse. Elke Super Chief wordt aangedreven door de Thunderstroke 116 en is standaard voorzien van het 101 mm Touchscreen-display met Ride Command, rijmodi, cruisecontrol, sleutelloze ontsteking en USB-oplaadmogelijkheden.
PowerPlus 112-motorblok
De Chieftain en Roadmaster krijgen vanaf nu het PowerPlus 112-motorblok. De opvolger van de 1.768cc V-twin heeft nu 1.834cc en levert 126 pk en 181,4 Nm. De hoogtoerige, vloeistofgekoelde motor met bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder ligt ook in de Challenger en Pursuit. Naast het nieuwe motorblok voor de Chieftain en Roadmaster, is ook het design van beide machines aangepast. Zo is het ontwerp van de nieuwe kuip gestroomlijnder voor een verbeterde handling en stabiliteit bij hoge snelheden. Omgekeerde voorvorken en radiaal gemonteerde Brembo-remmen dragen daar ook hun steentje toe bij. Nieuwe ledkoplampen zorgen voor een frisse snuit.
Technologie
De 2025 PowerPlus line-up krijgt een hele lijst aan nieuwe Rider Assist-functies, zoals Bike Hold Control, elektronisch gecombineerd remsysteem, dodehoekwaarschuwing, waarschuwing voor achteropkomend verkeer en Smart Lean Technology. Deze technologie verbetert het ABS-systeem en de tractieregeling door de prestaties af te stemmen op de hellingshoek van de motor en biedt dynamische tractieregeling, bochtencontrole en koppelregeling voor weerstand. Drie rijmodi, cilinderuitschakeling, cruisecontrol en een 178mm-touchscreen zijn standaard.