Driewerf hoera voor A2-rijders: Triumph presenteert A2-versie van Street Triple R!

Hopeloos verliefd geworden op de Street Triple R, maar nog (lang) niet klaar voor een vol motorrijbewijs? Treur niet, beste A2-rijder: Triumph heeft zonet een teruggeschroefde versie van die straatvechter in de markt gezet. Die is qua looks en uitrusting identiek aan de originele versie, maar het vermogen ervan is ingeperkt tot 70kW. Dankzij een restrictor-kit is hij dus geschikt voor A2-rijbewijshouders! 

Deze A2-versie is op elk vlak identiek aan de huidige Street Triple 765 R. Enkel het vermogen van de 765cc-driecilinder werd verlaagd naar 70kW en in combinatie met een optionele restrictorkit die het vermogen beperkt tot 35kW voldoet hij aan de vereisten voor het A2-rijbewijs. Zodra de rijder z’n volwaardig A-rijbewijs heeft behaald, kan de kit heel eenvoudig door een Triumph-dealer verwijderd worden en beschikt de motor terug over z’n volledige 70kW.

Verbeterde ergonomie

Met zijn specifieke rijhouding, een motor die afgeleid is van de Moto2TM, gullwing swingarm en wendbare chassis is de Street Triple 765 R een aantrekkelijke machine voor jongere en nieuwe motorrijders. Een sportieve roadster, met een vertrouwenwekkend stuurgedrag. Daarnaast is er ook een optionele lager zadel beschikbaar dat de zithoogte met 28 millimeter verlaagt, van 826 mm naar 798 mm.

Uitmuntende specs

De Street Triple zit nokvol topcomponenten, zoals de Brembo M4.32 radiaal gemonteerde monobloc vierzuigerremklauwen aan de voorkant en een Brembo remklauw met enkelvoudige zuiger aan de achterkant. Verder beschikt hij over een Showa 41mm Upside Down voorvork en een monoshock achtervering van Showa met piggyback. De veelzijdige Continental ContiRoad banden bieden de nodige grip onder droge en natte omstandigheden.

Technologie voorop

Voor nieuwe en jonge motorrijders is er heel wat geavanceerde technologie voorhanden om steeds het beste uit de mogelijkheden van de Street Triple te halen. Hellingshoekgevoelig ABS en wheeliecontrole zijn standaard, en verbeteren op een subtiele manier de controle over de motor. De rijder krijgt ook vier rijmodi ter beschikking: Road, Rain, Sport en een persoonlijke Rider-stand die eenvoudig geselecteerd kunnen worden via het multifunctionele TFT-dashboard.

De standaard Up & Down Quickshifter is het ideale hulpmiddel voor op het circuit en voor sportieve ritten. Je hoeft de koppeling niet te beroeren voor op- of afschakelen, en de autoblipper zorgt voor een perfect gematcht toerental. Daarnaast verzekert de Slip & Assist Koppeling een licht en consistent gevoel in de hendel en voorkomt het een stuiterend achterwiel bij kwiek afschakelen.

Prijs en beschikbaarheid

De A2-rijpe Street Triple 765 R is beschikbaar in twee nieuwe kleurstellingen: het stoere Matt Baja Orange of een opvallend Pure White. De nieuwkomer staat vanaf september 2024 bij de dealers, en moet bij ons 10.795 euro kosten. Wil je ‘m helemaal naar je eigen hand zetten? Duik dan even in de officiële Triumph-configurator!

Technische gegevens Triumph Street Triple 765 R A2

MOTORBLOK

Type

Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn

Inhoud

765 cc

Boring

78 mm

Slag

53.4 mm

Compressie

13.25:1

Max Vermogen

48 PK (35 kW) @ 8,000tpm

Zonder A2-kit: 95 PK (70 kW) @ 10,100 tpm

Max Koppel

61.5 Nm @ 4,750 tpm

Zonder A2kit 70.5 Nm @ 8,750 tpm

Benzinesysteem

Elektronische multipoint-brandstofinjectie

Uitlaat

Roestvaststalen 3-in-1-uitlaatsysteem met een lage, roestvaststalen, enkelzijdige demper

Eindaandrijving

X-ringketting

Koppeling

Natte platenkoppeling met slip-assist

Versnellingsbak

6 versnellingen met Triumph Shift Assist

CHASSIS

Frame

Twin-sparconstructie van aluminium buizen

Swingarm

Tweezijdige, gegoten aluminiumlegering

Voorwiel

Gegoten aluminiumlegering 5 spaken, 17 x 3,5 inch

Achterwiel

Gegoten aluminiumlegering 5 spaken, 17 x 5,5 inch

Voorband

120/70 ZR 17

Achterband

180/55 ZR 17

Voorvering

Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, Separate Function Fork – Big Piston vork (SFF-BPF), instelbare compressie, rebound en preload. 115mm veerweg

Achtervering

Showa piggyback reservoir monoshock, instelbare compressie, rebound en preload. 133.5mm veerweg

Voorrem

Dubbelle 310 mm zwevende schijven, Brembo M4.32 4-zuiger radiaal gemonteerde monobloc klauwen, OC-ABS

Achterrem

Enkele 220 mm schijf, Brembo remklauw met enkelvoudige zuiger, OC-ABS

Instrumentenpaneel

Multifunctioneel TFT-kleurenscherm

 

AFMETINGEN EN GEWICHT

Lengte

2055 mm

Breedte (Stuur)

792 mm

Hoogte (zonder spiegels)

1047 mm

Zadelhoogte

826 mm

Wielbasis

1402 mm

Vorksprong

23.7°

Naloop

97.8 mm

Rijklaar gewicht

189 kg

Tankinhoud

15 liter

 

ONDERHOUD

Interval

10.000 km of 12 maanden

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.