Fikse updates voor 2025 Honda CMX Rebel-familie
Voor 2025 krijgen zowel de A2-vriendelijke CMX500 als z’n grote broer CMX1100 Rebel een flink pak updates aangemeten. Honda verwelkomt daarenboven zelf een nieuwe telg in de customfamilie. We loodsen je er even doorheen!
2025 CMX500 Rebel
Voor 2025 krijgt de CMX500 diverse subtiele upgrades om het rijcomfort, de looks en z’n gebruiksgemak te verbeteren. De nieuwe bumpstop achteraan verbetert het rijgedrag op slechte wegen, het zadel krijgt een nieuw ontwerp én een nieuwe laag urethaanschuim voor meer comfort – zonder aan de toegankelijke zadelhoogte van 690 mm te raken. Door de positie van het stuur aan te passen, zit je vanaf nu iets relaxter in de zit. Ook in 2025 is er een ‘S’-versie beschikbaar met getinte nacelle, retro stofhoezen op de voorvork en een bruin zadel met ruitvormige stiknaden en bronskleurige wielen.
2025 CMX1100 Rebel
Net als zijn kleinere broer krijgt ook de CMX1100 Rebel een aantal upgrades op het gebied van motorprestaties, comfort, rijergonomie en technologie. Bovendien is er een nieuw familielid: de CMX1100SE Rebel. Die krijgt een nacelle in lakkleur, voorvorkprotectoren, een sportief voorspatbord. Ook de zithouding werd aangepakt. Het stuur staat verder naar achteren en iets hoger, de voetsteunen staan dan weer verder naar voor. Het zadel is nu 10 mm dikker, maar dat heeft geen invloed op de zadelhoogte (710 mm). De 1.084cc paralleltwin is grondig herwerkt voor 2025, met een hogere compressieverhouding voor nog meer kracht bij lage en middelhoge toeren en knappe uitlaatnoot.
Geavanceerde technologie
Zoals altijd brengt het Throttle By Wire (TBW)-management geavanceerde hulpmiddelen voor de rijder met zich mee: er zijn drie standaard rijmodi en één door de gebruiker gedefinieerde optie waarmee een aantal verschillende parameters kan worden ingesteld, afhankelijk van de rijomstandigheden of de stemming van de rijder, waaronder de vermogensafgifte, het remmen op de motor, het niveau van Honda Selectable Torque Control (met geïntegreerde Wheelie Control) en het schakelschema van de optionele Dual Clutch Transmission (DCT), die ook is bijgewerkt voor een soepelere respons bij lage snelheden. Een nieuw 5-inch TFT-display biedt aanpasbare schermen en de smartphone-connectiviteit van Honda RoadSync, plus een USB-C-aansluiting aan de linkerkant van het apparaat.
Kleuren
2025 CMX500 Rebel:
•Mat Dim Gray Metallic **NIEUW**
•Mat Gunpowder Black Metallic
2025 CMX500 Rebel ‘S’ Edition:
•Mat Gunpowder Black Metallic
•Candy Energy Orange **NIEUW**
2025 CMX1100 Rebel:
•Pearl Hawkseye Blue **NIEUW**
2025CMX1100T Rebel:
•Iridium Gray Metallic **NIEUW**
2025 CMX1100SE Rebel:
•Flare Orange Metallic
•Mat Ballistic Black Metallic
Op prijzen en beschikbaarheid is het nog even wachten.