CFMOTO toont nieuwe 700CL-X’en, 800 MT’s én het SR C21 Prototype
CFMOTO bevestigt op Eicma dat het vastbesloten is om als motormerk voor z’n plaats aan de top te willen knokken. Het stelt immers vier nieuwe modellen voor die in 2022 op de markt moeten komen.
Als eerste model van de nieuwe generatie CFMOTO-machines werd eerder dit jaar de al 700CL-X Heritage voorgesteld. Die neoretro nakedbike werd door de pers al erg positief onthaald vanwege het door CFMOTO zelf ontwikkelde motorblok, z’n rijkwaliteiten en de voor zijn klasse zeer complete uitrusting (zoals de cruisecontrole en de adaptieve ledverlichting). In 2022 volgen de Sport- en de Adventure-uitvoering van de 700CL-X, waar het merk eerder al mee geteased had.
Maar ook de jarenlange en hechte samenwerking tussen CFMOTO en KTM lijkt z’n vruchten te gaan afwerpen voor CF. Met de 800MT stelt CFMOTO zonder twijfel één van zijn kroonjuwelen voor. De van KTM afkomstige 799cc paralleltwin met 95 pk is verpakt in een stijlvol pakket, dat bol staat van technische flair. Eentje om naar uit te kijken.
700CL-X Sport
Met z’n clip-ons, het 17-duims Maxxis-rubber om de wielen, de wave-type-remschijven en de Brembo Stylema monobloc remklauwen heeft de 700CL-X Sport in vergelijking met de 700CL-X Heritage een duidelijk agressievere insteek. Het vele carbon, de monoseat, de stoere nacelle en de ronde bar-endspiegels maken het plaatje af.
700CL-X Adventure
De 700CL-X is dan weer duidelijk op de meer praktische rit gericht. Zo zijn het hogere stuur, het hoog windscherm en de zadeltassen absoluut troeven voor wie meer dan enkel het vrijetijdsommetje bolt. Maar hij pronkt ook met stoere offroad-looks, dankzij onder andere de noppenbanden en het onder de kroonplaat gemonteerd spatbord.
800MT Sport
De standaarduitrusting van de 800MT Sport is al zeer uitgebreid, met volledig instelbare KYB-vering, een slipperkoppeling en bochten-ABS. Daarenboven heeft de 800MT ook een zevenduims tft-scherm met Bluetooth-connectiviteit, cruise control, twee rijmodi, valbeugels, mistlampen en een verstelbaar scherm aan boord.
800MT Touring
De 800MT Touring voegt daar spaakvelgen, een quickshifter, carterbescherming, handkappen en verwarmde zadels en handvatten aan toe. Veel completer kan een toermotor niet zijn, dunkt ons.
Ook het SR C21 prototype, waarvan verder nog geen details bekend zijn, stal de show op Eicma. Daarover later meer. Wat overigens ook geld voor de beschikbaarheid en de prijzen van bovengenoemde modellen.