Moto Guzzi laat z’n nieuwe V7 Stone Special op de wereld los
Moto Guzzi heeft niet op de EICMA of Intermot gewacht om enkele nieuwigheden te presenteren: tijdens de Moto Guzzi World Days, trok het een nieuwe V7 Stone Special vanonder het doek. Vorig jaar nog mikten de Italianen bij hun V7 Special- en Stone-modellen een nieuwe 850cc, 90 graden, transversale V-twin in het frame. Die van de V85 TT afgeleide krachtbron presteert goed 65 pk en 73 Nm. Voor 2023 combineert het beide modellen in één, met de knappe V7 Stone Special.

Extra pk’s
De nieuwkomer uit Mandello del Lario pronkt met een glanzend zwarte basiskleur met rode accenten op de brandstoftank, het zijpaneel en de schokbrekers. Al doende neemt de Stone Special de glanzende lak van de Special over, maar krijgt hij tegelijk de gegoten wielen en zwart afgewerkte onderdelen van de Stone aangemeten.
Het duistere sfeertje wordt gegarandeerd door grafietgelakte kopkappen en zwart geanodiseerde aluminium protectoren voor de gasklephuizen. De eveneens zwart geanodiseerde billet aluminium tankdop en de herdenkingsbadge op de bovenklep onderscheiden de speciale uitvoering nog meer. Een set bar-end spiegels versterkt de stijl van de Stone Special, terwijl een gezamenlijk ontwikkelde Arrow-uitlaat goed is voor anderhalf peekaatje extra (66,5 pk bij 6.700 tpm) én een lichte boost op vlak van koppel, met twee extra Newtonmeters (75 Nm bij 4.700 tpm).



Het stalen buizenframe van de Stone Special rust op een niet-verstelbare 41 mm telescoopvork vooraan en klassiek ogende stereovering achteraan. ABS is standaard en bedient vooraan een enkele Brembo-vierzuigerremklauw en een 320 mm remschijf, achteraan maakt de combinatie van een tweezuigerremklauw en een 260mm-schijf de dienst uit.
Moto Guzzi heeft nog geen officiële prijs of beschikbaarheid aangekondigd – als die beschikbaar wordt, hoort u ’t als eerste!