Zit er (héél binnenkort) aan te komen: Royal Enfield Hunter 350
Na een bootlading aan ‘spypics’ komt er over enkele dagen, op 7 augustus 2022, een einde aan gespeculeer over op de nieuwe commuter van Royal Enfield. De Hunter 350 werd immers aangekondigd via social media, en zal eerst debuteren in India. Vervolgens moet het model z’n weg vinden naar de internationale markten in de daaropvolgende maanden.
Derde motor op het J-platform
De Hunter 350 wordt Royal Enfields derde motorfiets op basis van het J-platform. Dat is hetzelfde als van de afgelopen geïntroduceerde Classic en Meteor 350. De Hunter deelt meer componenten met deze modellen. Het is voor 99% zeker dat de Hunter een 349cc-eencilinder blok in het frame krijgt. Dat blok is goed voor 20 pk en 27 Nm, net als de Classic 350.
18 kg lichter
Interessant is dat uit uitgelekte documenten blijkt dat de nieuwe motorfiets een gewicht van 177 kg zal hebben. Dat is maar liefst 18 kg minder dan de Classic, waardoor hij een aanzienlijk betere vermogen-gewichtsverhouding kan hebben. Dit, in combinatie met het platte stuur en de 17-inch wielen zou moeten leiden tot een levendiger rijervaring. Bizar, dat verschil, want de Hunter heeft exact hetzelfde onderstel als de Meteor 350. Wij gokken dat het gebruik van kunststof panelen in plaats van metaal daar voor iets tussenzit. Maar laten we wachten op een officiële bevestiging.
Twee varianten
Daarnaast zal de Hunter 350 in twee varianten beschikbaar zijn – Retro en Metro. Zoals de naam al suggereert, zal de eerste een old-school uitstraling (lees basic) hebben. Dat impliceert spaakwielen, ranke banden, éénkanaals ABS, en effen kleuren opties. De Metro daarentegen gaat een stapje verder met zijn tweekanaals ABS, bredere banden, 10-spaaks velgen en dual-tone kleuren met Scram 411-achtige graphics.