Testrijden op het Belgian Bike Weekend 2024: Triumph
Over enkele weken is het zover: op 13 en 14 april 2024 trappen we de tweede editie van ons Belgian Bike Weekend af in de Oktoberhallen. Dat wordt opnieuw een absolute totaalbeleving voor motorrijders, waar iedereen de kans krijgt om testritten te maken met de nieuwste modellen van de grootste merken. We overlopen in deze reeks graag even de motoren die merken zullen meebrengen naar Wieze, en waar jij – ja, jij daar! – dus mee aan de rol kan op en naast het asfalt. Vandaag op het menu: Triumph!
Modern Classic
De Speed 400 en Scrambler 400 X zijn twee absolute nieuwkomers in het gamma, waarmee Triumph een jonger publiek wil verleiden om voor een Modern Classic te kiezen. Beide zijn uitgerust met een lekker karaktervol 400cc monootje, pakken uit met een toegankelijke ergonomie en een indrukwekkende basisuitrusting – ideaal voor een eerste, vertrouwenwekkende rit voor nieuwe motorrijders, in twee versies!
Een gelijkaardig laagje retro, Triumphs kenmerkende premium afwerking, een indrukwekkende hoeveelheid technologie aan boord én dat pareltje van een vloeistofgekoelde, 900cc paralleltwin – met 65 pk en 80 Nm – in het vooronder? Dat klinkt als de geweldig fijn rijdende Speed Twin 900!
Voor wie het motorisch nog een tikkeltje meer mag zijn, een licht geblokt bandenprofiel boven puur straatrubber verkiest, en als een blok valt voor een hooggeplaatste dubbele uitlaatdemper, heeft Triumph z’n prachtige Scrambler 1200 XE in de rangen. Die puurt 90 pk en 110 Nm uit z’n twin, is dankzij z’n iets langere stelten op een reep onverhard belust, en staat voor jou klaar in Wieze! Niet twijfelen, testrijden.
Roadster
Dat de dames en heren uit Hinckley als een van de weinige motorproducenten – met recht en rede – vol blijft inzetten op de oppermachtige driecilinders, is ook duidelijk als je de Roadster-catalogus openslaat. Daarin staan enkel nog triples, waaronder het fijn rijdende instapmodel Trident 660, over de vorig jaar grondig vernieuwde Street Triple RS. Die eerste mikt met z’n 81 pk (mits optieset aanpasbaar naar A2-versie), 64 Nm en een bescheiden zadelhoogte van 805mm en al even behapbaar prijskaartje vooral op jongere rijders en downsizers, terwijl z’n kompaan nattedromenvoer is voor laagvliegers en fijnproevers in het middensegment. Zowel de Trident als de überversie van de Street Triple-familie tekenen present op het Belgian Bike Weekend 2024. Doe jezelf een plezier en rep je naar de Triumph-stand.
Adventure
Wie op avontuur wil op een Triumph, weet dat hij daarvoor te rade moet bij de Tiger-familie. Die langsteltige driepitterclan is over de jaren heen flink aangegroeid: van de vooral weggerichte Tiger Sport 660, over de voor 2024 volledig vernieuwde Tiger 900 tot de pater familias Tiger 1200. Je kan op het BBW zowel met de nagelnieuwe, offroadgerichte Tiger 900 Rally Pro als de al even kakelverse kilometervreter-deluxe Tiger 900 GT Pro aan de rol. Beide pakken uit met 108 pk en 90 Nm, een flinke afslankkuur, strakker dan ooit ogend kuipwerk en het neusje van de zalm op vlak van elektronica. Een ronduit indrukwekkend duo, dat uw aandacht absoluut verdient. Maar ook de Tiger 1200 werd door de Britten grondig onder handen genomen, en dat wil het merk u graag even aan den lijve laten ondervinden. Hengel op de stand van Triumph even naar de sleutels van de Tiger 1200 Rally Pro, en laat je verrassen op onze allroadroute!
Testrijden: jazeker!
Triumph brengt bovenstaande machines alvast mee naar het BBW, waar jij ze gedurende 15-20 minuten kan testrijden over door ons uitgestippelde routes. Aanmelden kan niet vooraf, dat gebeurt ter plaatse op de stand van het merk in kwestie. First come, first served! Wees zeker op tijd indien je een testrit wenst in te plannen! Tot dan?